Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články s interpretem Funkce šroubu

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

Dead Boys v Praze! Legendární americká kapela zrozená v samotných prvopočátcích punku, stálice klubu CBGB se po mnoha letech vydává opět do světa, podpálí i strahovský Klub 007. TurnE!Ečko Kazoo or die tentokrát ve městě Slaný Další zastávka TurnE!Ečka Kazoo or die, kde jsme měli možnost být, byla 8. 3. 2019 ve městě Slaný v Městském centru Grand. Během večera hrála známá trojice punkrockových kapel The Fialky, E!E a Totální nasazení. Plexis a Znouzectnost si zařádí ve Svrčovci aneb dvě punkové legendy na jednom pódiu Punkáči, punkerky a punkerčata, na sobotu 23. 3. pro vás máme tip na pořáááádně užitý večer. Ptáte se jaký? No přece koncert Plexisu a Znouzectnosti ve Svrčovci. Dvojitá nálož pražskýho rock´n´rollu Taky rád vzpomínáš na ty časy, kdy rock´n´roll byl rock´n´rollem, undergroundový kluby praskaly ve švech jak Halinina podprsenka a lidi na takových akcích byli vždycky jako bratři? Páteční rock´n´rollovej mejdan v plzeňském Divadle pod lampou se nesl přesně v tomto duchu. CENY ANDĚL 2018 JSOU UŽ DÁVNO YESTERDAY ALBUM ROKU NATOČILA LUCIE Osmadvacátý ročník hudebních Cen Anděl je bez jasného rekordmana. Dvě sošky Anděla hrajícího na šalmaj od Jaroslava Róny získali jak skupina Lucie, tak Bára Poláková i nováčci The Atavists. Do síně slávy vstoupil Michal Prokop, který celý večer emotivně uzavřel hitem Kolej Yesterday, který pro něj napsali Pavel Šrut a Petr Skoumal Kramolín u Nepomuka, mlha, Alkehol a Sudová přitažlivost Rozpálený kotel, scéna zahalená mlhou a perfektní hudební show ozdobila v pátek 1. 3. 2019 kramolínskou Hospodu U Kubátů jedna ze zastávek v celorepublikové šňůře Alkeholu. Na pódium si v rámci Sudové přitažlivosti Live tour 2019 pozvali hosta Septic People z Horšovského Týna. TurnE!Ečko KAZOO OR DIE zavítalo do Rakovníku Totální nasazení na společné šňůře s kapelami E!E a The Fialky vyrazily na dvacáté deváté turné, které je trefně pojmenované Kazoo or Die Sál v místním dome osvěty se rychle plnil už od otevření a lidé se prali o poslední volné vstupenky, avšak již brzy bylo vyprodáno a desítky lidí muselo jít domů s prázdnou. Ti co si ale vstupenku vybojovali si mohly užit neskutečnou atmosféru kterou postupně rozpoutaly kapely E!E, The Fialky a Totální nasazení.

Další události, novinky, recenze

Program Rockového Slunovratu je kompletní Festival Rockový Slunovrat, který se již potřinácté uskuteční ve dnech 31. května a 1. června 2019 v areálu lesního amfiteátru v Řevnicích u Prahy, již zveřejnil kompletní program. Underground Thrash IV. První dubnový víkend se pozornost středočeského undergroundu zaměří na malý, doslova undergroundový klub v Berouně, kde místní thrashoví maniaci z Murder Inc. pořádají další ze svých tradičních akcí. I přes název akce se opět podařilo sestavit program napříč extrémními žánry, kde sice thrash metal bude hrát velkou roli, ale v „konkurenci“ HC a grind partiček to nebude mít vůbec lehké. Kapela Gingerhead vydává nový klip a vyráží na turné s Wohnouty Praha únor 2019 – Kapela Gingerhead vydává nový videoklip ke své vůbec první česky zpívané písničce. Jde o druhý singl z chystaného debutového alba, které by mělo vyjít v druhé půlce letošního roku. Přestože oficiálně novinka nese název „To mezi náma…“, nejčastěji se v ní opakuje slovo „věřím“. Pozitivní volnomyšlenkářka se v klipu nevzdává naděje na záchranu vztahu s přítelem, jehož život se řídí striktním řádem, odříkáním a sebemrskačstvím. Odlišné životní přístupy obou postav se odráží i v jejich zdánlivě neslučitelných náboženstvích. Jak ale ukazuje videoklip, žádný rozdíl není tak velký, aby se při troše dobré vůle nedal překonat. Zpěvák Karelll vydává akustickou verzi singlu On My Own. KARELLL, vlastním jménem Karel Peterka, je český skladatel, textař a zpěvák. Denzel Curry před Billie Eilish nevystoupí Americký rapper Denzel Curry, který se měl jako speciální host objevit na koncertu Billie Eilish, ruší své pražské vystoupení. Hard rock metalová skupina Corona odpálila svůj první koncert v Klatovech Západ Čech je odjakživa známou rockovou metropolí, kde stále vzniká spousta nových talentovaných kapel. A jednou z nich je i klatovská hard rock metalová skupina Corona, která vznikla v loňském roce a v latinském slovníku znamená její název koruna. Pražský Rehab vydal dlouho očekávané stejnojmenné album Debutové album pražské rockové party Rehab spatřilo světlo světa 16. 2. 2019 a při koncertě ve Stochově stejného data se placka poprvé dostala do rukou jejich věrných příznivců.
2016 ....... 2019 © musicgate.cz