Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Funkce šroubu
Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

Tradiční třísesterský narozeninový večírek na Braníku nezklamal – kapela letos oslavila 33 let Tři sestry dospěly do Kristových let a ani letos nezapomněly ke svému výročí uspořádat pořádnou narozeninovou párty na pražském Braníku. Do areálu ledáren si na dvoudenní oslavu pozvaly své příznivce a spoustu zajímavých hostů včetně britské partičky The Toy Dolls, které patřil páteční večer. Ten sobotní zakončili tradičně oslavenci. Festival Magmafest je zpět! Kultovní rockový festival za účasti těch nejpopulárnějších českých a slovenských rockových kapel u nás vypukl 19. 5. 2018 v Letním kině v Písku Hlavní finále Múzy 2018 Ve čtvrtek 24. 5. 2018 proběhne v plzeňském Divadle Pod lampou hlavní finále nejstarší hudební výběrové soutěže v ČR – Múza 2018. Na pódiu se představí šest vítězů dílčích kol. Přestupte do vyšší ligy s FOOTFESTEM 2018! Dávka té nejkvalitnější muziky z České republiky i zahraničí, originální turnaje v nejrůznějších sportovních aktivitách, atraktivní nabídky VIP vstupenek, speciální akce pro děti, bohatý doprovodný program. To je Footfest 2018! Hudebně-sportovní událost na jihu Čech, která spojuje kulturní zážitek s aktivním pohybem. Kladenský klub Auto Da Fé uspořádal již druhý United fest for help V sobotu 19. 5. zažíval kladenský klub punkrockovou akci, která byla uspořádána pro dobrou věc. Probíhala zde totiž sbírka na léčení a pomůcky k tomu potřebné pro malého Štěpánka ze Slaného. Aerodrome Festival: letošní soupisku zahraničních účinkujících uzavírají Halestorm Posledním jménem, které bude na letošním ročníku Aerodrome festivalu reprezentovat zahraniční rockovou scénu, jsou američtí Halestorm. Tato pennsylvánská čtveřice soustředěná kolem zpěvačky Lzzy Hale do dnešního dne nahrála tři studiová alba a v roce 2013 se se singlem Love Bites (So Do It) zapsala do historie Grammy Awards v kategorii "Best Hard Rock/Metal Performance". Od svého vzniku v roce 2009 jsou Halestorm prakticky neustále na turné a každý rok odehrají na neuvěřitelných 250 koncertů. Během svých turné sdíleli pódium s desítkami rockových a metalových hvězd jako např. s Evanescence, Papa Roach, Alter Bridge nebo Stone Sour a Bullet For My Valentine, se kterými je nyní svede dohromady i Aerodrome Festival. Společný punk rockový mejdan skupin Zvlášňý škola a Special Gue$t v Mrákově? To bude jízda! Punkoví draci Zvlášňý škola a Special Gue$t po letech opět společně vystoupí v KD Mrákov. A věřte, že se opravdu máme na co těšit!

Další události, novinky, recenze

Letošnímu AIR Festivalu bude udávat tempo sesterské rebelské duo KREWELLA, CARNAGE, PEGBOARD NERDS nebo hvězdy Beatportu BROHUG Královehradecký Festivalpark se v závěru července opět promění pod hlavičkou AIR Festivalu v dvoudenní dějiště obří taneční party. A že to bude letos mimořádná jízda dává tušit již stávající soupiska účinkujících - KREWELLA, CARNAGE, PEGBOARD NERDS, BROHUG, MADDIX, MR. BLACK, BALI BANDITS a STEFF DA CAMPO! Skupina Monkey Business slaví plnoletost. Večírek s fanoušky s názvem Jsme jen boží onuce chystá v květnu ve Žlutých lázních Přední česká kapela Monkey Business otevře 24. května brány pražských Žlutých lázní, aby zde tradičním narozeninovým koncertem završila jarní část turné Maximum Power!. Koncertem s názvem „Jsme jen boží onuce“ zároveň společně se svými fanoušky oslaví už osmnácté narozeniny. Chinaski zahrají v nové sestavě poprvé v Praze. Dvakrát v Lucerna Baru a pak ve Foru Karlín. Přestože jedna z nejpopulárnější českých skupin Chinaski sjezdila v nové sestavě téměř celou Českou republiku, Praze se zatím vyhýbala. To se ovšem změní. V prosinci se tam zastaví rovnou třikrát. Dvakrát zahraje ve svém domovském Lucerna Music Baru (9. a 10. 12.) a jednou ve Foru Karlín (12.12.). Vstupenky budou k dostání v síti TicketLIVE od pravého poledne 25. května. Do Lucerna Music Baru za 550 korun včetně poplatků a od 690 korun pak do Fora Karlín. Tam bude možné koupit i lístky na sezení nebo do speciální zóny s občerstvením a dárkem. V srpnu přijedou do Olomouce američtí Papa Roach. Přivítá je atraktivní areál Korunní pevnůstky. V Česku už sice několikrát vystupovali, ovšem tentokrát to bude zřejmě na nejhezčím místě a poprvé na Moravě. Do olomoucké Korunní pevnůstky dorazí 22. srpna multiplatinoví a na ceny Grammy a MTV nominovaní Papa Roach. Jedna z nejpopulárnějších nu-metalových kapel současnosti vznikla už v roce 1993. Přesto nežije ze slávy té doby. I v dalších letech nahrála velmi dobrá alba a jejich tvorba ovlivnila mnoho dnešních zástupců rockové či metalové scény. Aktuálně propagují svůj zatím poslední počin Crooked Teeth. Přijď se vyvětrat, smrade, zvou Chaozz novou skladbou na poslední koncert turné Hiphopová legenda Chaozz pár dní před koncertem ve Foru Karlín, který bude největší v historii kapely, posílá fanouškům dárek v podobě nového singlu. Skladba pojmenovaná Průvan je první producentskou novinkou po 16 letech a od probuzení projektu loni na podzim. Autorem hudby a textu je osvědčený Deph, který pod přezdívkou Kato působí také ve skupině Prago Union. Písničkář Petr Lüftner představuje nový singl a videoklip z připravovaného alba. Český zpěvák, skladatel a hráč na akordeon Petr Lüftner natáčí v současné době,pod vedením producenta Ondřeje Škocha, který dlouhou dobu působil v kapele Chinaski,své druhé studiové album. Night Lovell přiveze do Prahy svůj temný rap Kanadský rapper, který si říká Night Lovell, přijede do Prahy. Se svými ponurými texty a vypilovanými beaty vystoupí 9. října v klubu Roxy. Vstupenky za 550 Kč budou v prodeji od pátku 18. května na fource.cz, GoOut.cz a v síti Ticketpro. Koncert je součástí série [loveit] sound, kterou přinášíme ve spolupráci s Jägermeisterem.
2016 ....... 2018 © musicgate.cz