Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články s interpretem Funkce šroubu

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

Indie rockový nářez The Hunna se vrací do Prahy The Hunna je čtyřčlenná indie rocková kapela z anglického Hertfordshire. Potkali se na střední, kde založili kapelu. Jejich talentu si zpočátku všimli rozhlasoví moderátoři BBC Zane Lowe nebo Annie Mac a pasovali je do role nových nadějí britské kytarové scény. Zda měli pravdu, se můžete přesvědčit už 1. prosince v Café V lese, kde odehrají svůj první samostatný koncert. Vstupenky (395 Kč) budou v prodeji od 20. července na stránce fource.cz nebo v sítích GoOut a Ticketmaster. Švédský elektrizující rock'n'roll Royal Republic opět v Praze Rodáci z Malmö Royal Republic jsou na scéně už jedenáctým rokem a v České republice jsou jako doma. Od jejich prvního koncertu na strahovské Sedmičce uplynulo už sedm let. Z malých klubů pro stovku fanoušků to přes velké stage festivalů Rock for People a Mighty Sounds dotáhli do velkých pražských koncertních síní. Tentokrát se švédští rockeři znovu představí ve Velkém sále Lucerna, kam byl minulý rok přesunut jejich koncert poté, co se původní místo konání Roxy raketově vyprodalo. Vstupenky (720 Kč) budou v prodeji od středy 18. července (10h) na fource.cz, GoOut.cz a Ticketmaster. Ohlédnutí za punkovým Brněncem Letošní festival Brněnec překvapil. Punkový klystýr, festival Brněněc nás nabil neskutečnou energií, která nás provázela od ranních hodin až do pozdních nočních minut. OPEN AIR FEST KTIŠ 2018 je za námi! 9. ročník festivalu byl plný hudby a zábavy! Jemnostfest 2018 zněl od Šumavy až po Krkonoše Bylo středeční odpoledne a party natěšených fanoušků mířily do Camp Lázní Klatovy. A mnohé z vás možná napadlo: „Copa se to v těch Klatovech vlastně dělo?“ Wohnouti vydávají Hloupou písníčku Kapela Wohnout vypouští další singl z připravovaného alba. Všichni momentálně tráví čas ve studiu a chystají novou dlouhohrající placku, které vyjde v listopadu a zatím nese pracovní název „Máme na míň“. 2. den festivalu Přeštěnice se nesl v duchu rockového rádia Program tak byl, na rozdíl od pátečního, koncipován spíše pro starší a rockovější publikum. Několikrát se však představily mladé, úžasně talentované kapely, které by si určitě zasloužily mohutnější popularitu. Jedna otevírala sobotní program na hlavní stage, jiná zase uzavírala celkový program festivalu.

Další události, novinky, recenze

Indie rockový nářez The Hunna se vrací do Prahy The Hunna je čtyřčlenná indie rocková kapela z anglického Hertfordshire. Potkali se na střední, kde založili kapelu. Jejich talentu si zpočátku všimli rozhlasoví moderátoři BBC Zane Lowe nebo Annie Mac a pasovali je do role nových nadějí britské kytarové scény. Zda měli pravdu, se můžete přesvědčit už 1. prosince v Café V lese, kde odehrají svůj první samostatný koncert. Vstupenky (395 Kč) budou v prodeji od 20. července na stránce fource.cz nebo v sítích GoOut a Ticketmaster. Švédský elektrizující rock'n'roll Royal Republic opět v Praze Rodáci z Malmö Royal Republic jsou na scéně už jedenáctým rokem a v České republice jsou jako doma. Od jejich prvního koncertu na strahovské Sedmičce uplynulo už sedm let. Z malých klubů pro stovku fanoušků to přes velké stage festivalů Rock for People a Mighty Sounds dotáhli do velkých pražských koncertních síní. Tentokrát se švédští rockeři znovu představí ve Velkém sále Lucerna, kam byl minulý rok přesunut jejich koncert poté, co se původní místo konání Roxy raketově vyprodalo. Vstupenky (720 Kč) budou v prodeji od středy 18. července (10h) na fource.cz, GoOut.cz a Ticketmaster. Na tiskové konferenci k 20. ročníku benefičního koncertu „Noc s hvězdami“ na zámku Zahrádky se sešla část účinkujících. Všechny kolegy pozval zpěvák a producent této benefice Martin France, který na akci zazpívá po dvacáté. Zavzpomínal na to, že to před těmi 19 lety opravdu nebylo jednoduché. Tenkrát se tam poprvé potkali s Romanem Vojtkem, Tanjou a Gabrielou Bártíkovou. „Diváků dorazilo přibližně 30 a místo rautu jsme si opékali buřty“, zavzpomínal France. Twenty One Pilots přijedou do Prahy se svou The Bandito Tour Držitelé ceny Grammy Twenty One Pilots se vrací do Prahy. Jejich koncert proběhne 16. února 2019 v O2 areně v rámci světového turné The Bandito Tour, na kterém představí chystané album Trench. Twenty One Pilots do Prahy přijíždějí potřetí. První pražské vystoupení vyprodali čtvrt roku dopředu, to další bylo pro velký zájem přesunuto do prostornější Tipsport areny. Ceny vstupenek na únorový koncert se pohybují v rozmezí 1090–1590 Kč, jejich prodej bude spuštěn v pátek 20. července v 10 hodin skrze síť Ticketportal. Wohnouti vydávají Hloupou písníčku Kapela Wohnout vypouští další singl z připravovaného alba. Všichni momentálně tráví čas ve studiu a chystají novou dlouhohrající placku, které vyjde v listopadu a zatím nese pracovní název „Máme na míň“. Muzika, táborák, koupání, kempy, Pigyáda a mnoho dalšího. To je festival PŘEHRADY FEST Předposlední červencový a první srpnový víkend bude patřit novému letnímu festivalu Přehrady Fest. První zastávka se odehraje na slapské přehradě, druhá pak na vodní nádrži Vranov. Návštěvníci se mohou těšit například na Chinaski, Tomáše Kluse, Marka Ztraceného, Jaroslava Uhlíře a další. Nebude chybět ani oblíbený festival pro děti – Pigyáda nebo unikátní Táborák stage. Brněnská heartland-punková čtveřice beznadějných romantiků Supertesla vydala svůj první klip Kluci, kteří během svého života prošli kapelami jako Black Burley, Bombs From Heaven, Ňuňu nebo The Fialky, natočili klip ke své pecce 1955.
2016 ....... 2018 © musicgate.cz