Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články s interpretem Funkce šroubu

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

Páteční večer v RC Prdel patřil mládí Na scéně známého berounského rockáče vybalily v pátek 11. 1. 2019 na početné publikum playlisty dvě mladičké skupiny. Poprvé se na jednom pódiu setkaly Ties a Sharks, které svými fanoušky dokázaly klub zcela zaplnit. Kapela DCRadio představuje svou Sedmnáctku Děčínská emo-punk kapela DCRadio vypustila nový melancholický a přesto energický song 17. V loděnickém Blázinci odstartovaly letošní sezónu známé regionální kapely Několik hudebních žánrů v podání tří kapel z nedalekého okolí okořenilo páteční večer 4. 1. 2019 v loděnickém Sportbaru Blázinec. Na pódiu pod světelnými rampami se představili zástupci rock rapu, punku a nechyběla metalová tečka. Gomerova pauza na pivo zahraje v loděnickém Sportbaru Blázinec Sportbar Blázinec v obci Loděnice na Berounsku bude v pátek 4. 1. 2019 patřit příznivcům několika hudebních žánrů. Kromě pořádající Gomerovy pauzy na pivo se na scéně představí Rapete a metalová Asperra. KD Mrákov zažil „Zvlášňý“ Vánoce Byl úterní večer 25. 12. a v Mecce chodského bigbítu vypukl tradiční vánoční mejdan s legendární knajp´n´rollovou Zvlášňý školou. Odreagování od vánočního shonu náloží nadupané muziky v KD Mrákov vyhledalo v ten den spoustu natěšených návštěvníků včetně nás. Vánoční XAVI v Příbrami. Kdo si chtěl zpestřit předvánoční čas a naladit se na netradiční pohodovou veselou náladu, zavítal 21. 12. 2018 do příbramského klubu Za 5 dvanáct. Víte, kde oslavit Vánoce a Silvestr v poctivém bigbítovém stylu? No přece v KD Mrákov! Jedny z nejkrásnějších svátků v roce – Vánoce už doslova klepou na dveře. Jenže, kdo by neznal tradiční vánoční spěch, shon a občas i částečné napětí? A právě na tato úskalí Vánoc pro vás máme výborný lék.

Další události, novinky, recenze

Jedineční Parricide z Jihlavy o sobě znovu dávají vědět. Parricide Múza 2019 - 27. ročník hudební soutěže Divadlo pod lampou vyhlašuje ke dni 1. listopad 2018 dvacátý sedmý ročník hudební soutěže Múza, nejstarší vyhledávací soutěže na území České republiky. Frankenstein ožil silvestrovskou noc v Rock Opeře. Poslední den v roce 2018, byl nejen posledním, ale zároveň i prvním dnem, kdy jsme mohli vidět, poprvé pár písní z připravovaného muzikálu Frankenstein. Večer to byl opravdu nevídaný. Vyprodaná Rock Opera opět nezklamala a my jsme si mohli užít báječný večer plný metalu,hard rocku, ale i pole dance a pořádné pyro show s prvky akrobacie. Royal Republic hlavní hvězdou Rockového Slunovratu! Headlinerem 13. ročníku hudebního festivalu Rockový Slunovrat je rocková formace Royal Republic. Eirik a jeho nový singl. Eirik vydává nový singl Navzdory osudu. Royal Republic poprvé přijedou na Rockový Slunovrat 2019 Je dlouho známý fakt, že Švédsko generuje spoustu kvalitních kapel, jedna z takových se rozhodla zavítat na náš festival a jsou to.... Royal Republic (SE)!!! Těšte se na Rockový Slunovrat 2019 Není cover jako cover - LEO MORACCHIOLI / FROG LEAP 26.04.2019 – PRAHA – NOVÁ CHMELNICE Předělávek známých skladeb je mraky. I těch do metalového hávu hozených je vcelku slušný počet, ale těch, co je opravdu precizně zahraných a ještě k tomu producentsky vyšperkovaných je jako šafránu. Jako světlo na konci tunelu tak působí rozcuchaný Nor, který ve svém studiu FROG LEAP aranžuje nejslavnější světové hity do metalového kabátu a dává jim tak zcela jiný, nečekaný rozměr. Řeč je samozřejmě o LEO MORACCHIOLOVI! Ten se obklopil skvělými muzikanty a vyráží na turné, během kterého nevynechá ani Prahu. Těšit se tak můžeme na metalové podání hitů jako Hello, Africa, Feel Good Inc., Despacito, Eye of The Tiger, Take On Me, Shape of You a mnoho dalších!
2016 ....... 2019 © musicgate.cz