Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články s interpretem Funkce šroubu

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

Majáles Ostrava 2019 v pátek 17. 5. 2019 jste se mohli zúčastnit studentského festivalu na Slezskoostravském hradě, kde nás pozval Mistr Jan. Vyvrhells pro děti znovu pomáhali Slunná sobota 18. 5. se nesla ve znamení dobročinné akce nazvané Vyvrhells pro děti. Již třetí ročník se uskutečnil v Heřmanově Huti na podporu Kubíčka, který statečně bojuje s DMO (dětská mozková obrna). Podpořit akci dorazilo osm kapel a postaraly se i s nádherným prostředím Faráku o super atmosféru. Arakain open air show ovládla Králův Dvůr! Jak už to bývá, každý z nás se těší na pátek - bránu do pohody, volna a koncertů. Z nepřeberné nabídky víkendových událostí jsme v mžiku měli jasnou volbu - Arakain open air show v areálu zámku v Králově Dvoře. Aušus odpálil zbrusu nový videoklip Sportovec! Jak jsme vám před pár týdny prozrazovali, západočeská punk rocková legenda - skupina Aušus - nezahálela a v sobotu 20. 4. 2019 se pustila do natáčení videoklipu k hitu Sportovec. Proběhlo několik dní plných očekávání, nedočkavosti a je to tady! Vláďa Šafránek Tribute aneb velká koncertní vzpomínka na výrazný rockový hlas Ve čtvrtek 13. června 2019 se ve Žlutých lázních v Praze na břehu Vltavy uskuteční velká koncertní vzpomínka na charismatického zpěváka Vláďu Šafránka. Štěpfest 2019 V sobotu 18.5.2018 se Štěpánovem u Olomouce prožene rocková smršť pod názvem Štěpfest 2019. Vystoupí The.Switch i místní Sunset Trail. Colours of Ostrava 2019 17.- 20. 7. 2019

Další události, novinky, recenze

Aušus odpálil zbrusu nový videoklip Sportovec! Jak jsme vám před pár týdny prozrazovali, západočeská punk rocková legenda - skupina Aušus - nezahálela a v sobotu 20. 4. 2019 se pustila do natáčení videoklipu k hitu Sportovec. Proběhlo několik dní plných očekávání, nedočkavosti a je to tady! Rockový Slunovrat už za měsíc! Třináctý ročník multižánrového hudebního festivalu Rockový Slunovrat proběhne už za měsíc, a to v pátek a v sobotu 31. 5. a 1. 6. 2019. Na třech pódiích se představí plejáda zahraničních i tuzemských kapel a DJů. New Order poprvé v Čechách Jedna z nejuznávanějších a nejvlivnějších kapel osmdesátých let NEW ORDER vystoupí poprvé v České republice. DRUMCOVER JAN FROHLICH - ONE MORE TIME feat Martin Svátek, DjWich Pražský bubeník Jan Frohlich přichází po více než roce s dalším drumcoverem. Všichni jsme to přežili, takže KAZOO a žadný DIE Pražská zastávka TurnE!Ečko Kazoo or die tour na kterém společně s Totálním nasazením hrajou i The Fialky a E!E byla opravdu nevídaná. MEOW! vydávají své první debutové album a s ním první nabušenej klip. Kapelu MEOW! Není potřeba dlouze představovat. Banda zkušených kluků z Prahy, kteří každou svou show dokazují, kdo že to má pořádně v rukách. Jejich hudba stojí na melodických a silných refrénech, pořádném řevu a emocích, které k punk-rocku s prvky pořádného živelného hardcoru prostě patří. Jaro je tady a s ním i Číro fest 2019 Již devátý ročník pravidelného dubnového Číro Festu, který se bude tradičně konat v areálu klubu Modrá Vopice v Praze v termínu 19. - 20. dubna 2019. Letos nás čeká 25 kapel z Česka, Slovenska a Německa.
2016 ....... 2019 © musicgate.cz