Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články s interpretem Funkce šroubu

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

V Parlament Clubu se představí z brusu nová kapela Strakator Na scéně známého plzeňského klubu zahrají v pátek 23. 11. 2018 hned dvě formace. O přízeň publika se bude ucházet punkový V.T. Marvin, kterému bude sekundovat nově založená skupina Strakator. Soutěž o lístky na Harlej a Rocksana v Hořovicích Harlej a Rocksana rozjedou svou (punk) rockovou jízdu plnou hitů v Hořovicích. „Možná je tráva modrá, možná je sladká sůl, možná jedna a jedna se rovná dva a půl...“ Však to znáte... A nejen s touhle peckou Harlej ne možná, ale určitě zavítá do Hořovic. Hostem Harleje v rámci podzimní Možná tour 2018 budou mladí talentovaní rockeři Rocksana. Minifestival 100% Tolerance představil čtyři kapely Hospůdka Na Růžku v Komárově hostila letos již podruhé úspěšnou akci, na které se v sobotu 10. 11. 2018 předvedly kapely několika hudebních žánrů. Fatální punk weekend pohostil žižkovský klub Fatal. V pátek i v sobotu praskal pod náloží punkových kapel klub Fatál. Na prknech tohoto klubu se postupně vysřídaly kapely Louty, Svoloč, Gangstaska, Daily Coffee, Tragedis, De Lindows z Polska, Psí kšíry, Přísun povolen, , Dezert of the day, Lajna a Bez Šance. Normals?! svou účast nakonec odřekli. Never Say Die zburcovala Storm klub v Praze Show Never Say Die hostila sedm kapel THOUSAND BELOW, CURRENTS, POLAR, CASEY, ALAZKA, NORTHLANE, BEING AS AN OCEAN.Přinášíme Vám fotoreport přímo z jámy lvové. První koncert z trilogie rockových večírků ve Spálené Poříčí uzavřel dílčí kapitolu Podzim a zima konce roku 2018 jsou na Sokolovně vyhrazeny třem velkým koncertům s kapelami z popředí naší hudební scény. V sobotu 3. 11. 2018 se o tom mohli přesvědčit fanouškové na vlastní kůži – zahrály tu Rheia, Septic People a Alkehol v roli leadra večera. Na hudebním festivalu 100% Tolerance se představí čtyři kapely. Obec Komárov poblíž Hořovic se stane v sobotu 10. 11. 2018 středobodem fanoušků několika stylů. Zapogovat si budou moci příznivci punku, vyřádit se budeme moci u hard rockové nadílky a na své si přijdou i vyznavači nadupaného death metalu.

Další události, novinky, recenze

Lucifer Star Machine se vrátili na strahovský kopec Pekelná show, dvě kapely, skvělá atmosféra. Tak by se dala definovat atmosféra pátečního večera v klubu 007 na Strahově. Lordi rozpálí Pekelný ostrov 2019! Hard rock heavy metalové peklo ukáže svou pravou tvář. V příštím roce totiž na tento pekelně dobrý festival zavítají legendární finští Lordi! Trojice milovaných metalcore kapel na konci listopadu v Praze! AUGUST BURNS RED + WAGE WAR + BETRAYING THE MARTYRS 25.11.2018 – PRAHA – PALÁC AKROPOLIS Lucifer Star Machine s Time Shifters v Praze na Sedmičce Lucifer Star Machine po decentní pauze opět vystrkují růžky. Na Sedmičce si v minulých letech zahráli už třikrát a pokaždé to byla vskutku pekelná jízda. TRAUTENBERK v Praze!! Program večera: 20:00 otrevření bran 20:45 The Agony 22:00 TRAUTENBERK Tanz Metal Fatální punk weekend pohostil žižkovský klub Fatal. V pátek i v sobotu praskal pod náloží punkových kapel klub Fatál. Na prknech tohoto klubu se postupně vysřídaly kapely Louty, Svoloč, Gangstaska, Daily Coffee, Tragedis, De Lindows z Polska, Psí kšíry, Přísun povolen, , Dezert of the day, Lajna a Bez Šance. Normals?! svou účast nakonec odřekli. LUCIE VYDÁVÁ PO 16 LETECH NOVÉ ALBUM EVOLUCIE. Nejslavnější česká skupina Lucie vydává nové řadové album. Následovník 16 let staré nahrávky Dobrá kočzka která nemlsá dostal název EvoLucie. Kapela na něm pracovala s přestávkami sedm měsíců. Svými skladbami na desku přispěli všichni členové David Koller, Robert Kodym, P.B.CH. a Michal Dvořák. O většinu textů se postaral Robert Kodym. Třináctipísňová kolekce se natáčela pod dohledem zvukaře a producenta Pavla Karlíka. Výsledný zvuk části skladeb vybrušovali i zkušení zahraniční producenti Mike Fraser, John Spiker, Mark Plati, Mike Clink nebo čeští zvukaři Ecson Waldes a Jiří Janouch. Zajímavý je i výčet některých hostů, mezi nimiž jsou i zpěvačka Lenny, saxofonista Vratislav Brabenec z The Plastic People of the Universe nebo kytarista Phil X z kapely Bon Jovi.
2016 ....... 2018 © musicgate.cz