Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu 11. září 2017   (20:43)Funkce šroubu, recenze CD

Řev, toť nejnovější počin kapely Funkce šroubu

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech vydaný počin skupiny Funkce šroubu (dále FŠ). Nové CD, jež nese název Řev, obsahuje 12 songů a už na první skladbě je slyšet, že bude říznějšího tempa, které všeho všudy provází celou desku.

Je to absolutně něco jiného, než jsme mohli slyšet v letech minulých, ale na to už si fanoušci nejspíše zvykli. Už rok 2009 přinesl totiž ohlasy, že FŠ změnila styl a CD Čert ho vem bylo v jiném rytmu i hudebním stylu. Je tomu tak i zde, ale ještě je tu něco přidáno. Pánové se posunuli trochu více hardcorovějším směrem kupředu. Stále však zůstává punkové jádro, nádech i myšlenky textu.

Písně oslovují posluchače a dosti poukazují na aktuální neuspokojivou životní situaci, reakce na ně i nakonec nedávající smysl tragické řešení zoufalých lidí. Můžeme se zde potkat se sebevraždou, alkoholismem, vraždami, sáhnutím si na dno, životním zklamáním, popisem neuspokojivých podmínek pro naše děti atd.

Hned ve třetí skladbě se ozývá havran, černý havran namalovaný na hlavní straně rudě červeného obalu CD, který působí dost tajemně. Po prvním pohledu na něj mě napadlo vyjádření: „Underground!“ Nepřišlo mi tuctové a stylově vyšperkované, jako teď přebaly bývají. Bude to nejspíše tím, že si ho kapela tvořila vlastními silami (převážnou část kytarista Bafalo jr.).

Mě osobně uchvátilo šťastné číslo 7. Píseň s názvem Dětský hračky. Skoro až „tatínkovsky“ se kapela zaměřila na aktuální „dětské hrdiny“ v TV. Řeč je o Sponge Bobovi, Hello Kity, Mončičácích a dalších nejen novodobých „vymývárnách mozku“ dětské generace, jež pak neumějí ocenit klasické pohádky a mizí tak i jejich možnost prožít správné dětství.

Vtipným, punkově surovým stylem a textem podávají také poslední píseň o tom, jak je těžké cestovat a zorientovat se po Praze pro přespolní, typuji, že se skupina inspirovala sama u sebe u příjezdů do cizích měst a hledání klubů a festivalů.

Přinášíme recenzi na nedávný, po osmi letech …

autor:text:     Michaela Matysová

Další články s interpretem Funkce šroubu

Další články žánrů Hardcore (HC), Punk (rock)

Punkrocková nálož Sedmičce Léto skončilo a začíná klubová scéna kde se i přes klesající teploty stává horká sauna různého pyžma, které vám vstoupí do mozkových receptorů a přiměje vás pařit až do rána a budete proklínat všechny bohy za příšernou kocovinu, ale jedno vám zůstane v paměti a budete si vychvalovat akci pořádanou na Strahově v sedmičce kapelama, který mají kule z punku z 90´ let TŘI SESTRY a SLOBODNÁ EURÓPA aneb 100 LET PUNKOVÉ REPUBLIKY RADEGAST TOUR 2018 Tři sestry a Slobodná Európa vyrážejí na první společné turné v dějinách hudby jako takové! Tím v nerozborné jednotě bratrských národů, Čechů a Slováků, oslaví výročí 100 let od založení Československé republiky! Celé turné odstartuje velkolepým pražským koncertem v Malé sportovní hale a to přímo v ten slavný den, kdy se před 100 lety do podvědomí celého širého světa dostala Československá republika – tedy 28.10.2018!!! Dále pak velký Československý cirkus navštíví dalších 11 měst v České republice! Na akci Den pivovaru Vysoký Chlumec se předvedla nadupaná sestava. Skupiny Harlej, Wohnout, TH!S, Seventh Passion a zpěváci Janek Ledecký a Jakub Ondra patřičně rozproudily početné publikum. Punkový koncert prověří odolnost plzeňské tramvaje Tramvajová linka č. 2 se stane již podruhé svědkem velké benefiční hudební akce podporující dobrou věc. Čtvrteční jízda 13. 9. 2018 bude v režii nýřanských S.A.S. a zúčastnit se může každý, kdo si nechce nechat ujít neopakovatelný zážitek. Velký Voči vydávají zbrusu nový videoklip. A jak slíbili, tak i udělali. Kapela Velký Voči vypouštějí videoklip k písni Peníze. Soutěž o lupeny na koncert a cd kapely Nastroj snahy Příbramská K-farma ožije rockovou muzikou v sobotu 15. září 2018. Příznivci této hudby se mohou těšit na koncert domácí skupiny Nástroj snahy, která si pozvala spřátelené kapely V-Pořádku a Budulínek. "Analýza dokázala h**no!" Letošní Valník překračuje cifry minulých let. Kultovní punkový slánský festival Valník se navrací k životu v plné parádě.

Další události, novinky, recenze

Punkrocková nálož Sedmičce Léto skončilo a začíná klubová scéna kde se i přes klesající teploty stává horká sauna různého pyžma, které vám vstoupí do mozkových receptorů a přiměje vás pařit až do rána a budete proklínat všechny bohy za příšernou kocovinu, ale jedno vám zůstane v paměti a budete si vychvalovat akci pořádanou na Strahově v sedmičce kapelama, který mají kule z punku z 90´ let TŘI SESTRY a SLOBODNÁ EURÓPA aneb 100 LET PUNKOVÉ REPUBLIKY RADEGAST TOUR 2018 Tři sestry a Slobodná Európa vyrážejí na první společné turné v dějinách hudby jako takové! Tím v nerozborné jednotě bratrských národů, Čechů a Slováků, oslaví výročí 100 let od založení Československé republiky! Celé turné odstartuje velkolepým pražským koncertem v Malé sportovní hale a to přímo v ten slavný den, kdy se před 100 lety do podvědomí celého širého světa dostala Československá republika – tedy 28.10.2018!!! Dále pak velký Československý cirkus navštíví dalších 11 měst v České republice! Velký Voči vydávají zbrusu nový videoklip. A jak slíbili, tak i udělali. Kapela Velký Voči vypouštějí videoklip k písni Peníze. Slánský festival VALNÍK ve svém 19. ročníku Devatenáctý ročník slánského hudebního open air festivalu VALNÍK se uskuteční jako již obvykle poslední srpnový víkend v příjemném a útulném prostředí areálu letního kina ve Slaném. Název tradičního festivalu, který vám může připadat trochu kuriózní, vznikl díky legendárnímu nultému ročníku v roce 1999. Ten se totiž odehrál na místním fotbalovém hřišti na skutečném valníku. Festival se stejně jako v loňském roce bude konat jako akce dvoudenní a vystoupí na něm třicet skupin. Dramaturgie vychází především z punkrocku a jeho odnoží, ale je jako obvykle hodně pestrá a proložená styly jako ska, rock, folk, rock´n´roll či hardcore Fanoušky Die Antwoord v Praze rozehřeje dvojnásobný držitel hudební ceny Anděl O předkapele Die Antwoord na letošním evropském turné, kterou bude Jihoafričanka Moonchild Sanelly, pořadatelé koncertu informovali již před nějakým časem. Nicméně stejně jako na posledním samostatném koncertu Die Antwoord v roce 2016 ve Žlutých lázních se na české fanoušky chystá jako druhý support i zástupce české hudební scény. Sníst po koncertě nástroje kapely? Nejen to zažijete na Kefíru! Kultovní rodinný festival Kefír nabídne po šesté v řadě netradiční zážitky. Jako hlavní hvězda vystoupí v sobotu 1. září v zahradě zámku Kačina u Kutné Hory rakouská kapela The VegetableOrchestra. Kašpárek v rohlíku představí ochutnávku z chystané desky a návštěvníci ubytovaní ve festivalovém kempu si mohou poprvé v historii užít program už od pátečního podvečera. Die Antwoord vyrážejí na evropské turné. Die Antwoord (ZA) + support:MoonchildSanelly (ZA) 20. srpen 2018, Výstaviště Holešovice, Praha Druhá polovina prázdnin znamená pro jihoafrickou kapelu Die Antwoord vrchol letošní koncertní sezóny. V srpnu vyráží na evropskou část turné, během něhož zavítá i do České republiky.
2016 ....... 2018 © musicgate.cz