90´s Explosion open air festival 2018 28. května 2018   (11:31)Největší 90´s Festival ve střední Evropě, který přilákal na holešovické Výstaviště úctyhodných 17 000 lidí, kteří se přišli podívat na světové legendy world music.

Na festivalu tak zazněly jejich největší hity a tak Vám všem přinášíme malou reportáž.

90´s Explosion open air festival se konal v Praze - Holešovicích na Výstavišti pod širým nebem  a přilákal 17000 fanoušků a fanynek 90.let.

Počasí skvěle vyšlo. Bylo slunečno a dost horko. V 15:00h se otevřel areál festivalu.  Hned se začaly tvořit fronty na lístky a pomalu se začal festival plnit. Stánků s občerstvením bylo dostatek a dokonce i Toi Toi WC bylo mnoho.

V 16:05 hod. se na velkém podiu ohlásili moderátoři festivalu - Zorka Hejdová a Pavel Cejnar, který se také představil jako DJ a zkoušel nabudit fanoušky, když pouštěl staré známé světové hity. To nejlepší z devadesátek tak bylo v jeden den na jednom podiu. Moderátoři začali lákat fanoušky na pokračování 90´s Explosion open air festivalu II, který se bude konat ve stejný den na stejném místě příští rok tj. 25.5.2019. Dále jsme mohli vidět ukázky písní - či umělců, který budou vystupovat v příštím roce ( Loona, Lou Bega, Rednex, Ace of Base, Mr. President). Lístky se začaly prodávat od soboty 26.5.2018 od 12.hodin a už teď hlásí Angry Birds lístky vyprodány. V 16:30 hod. se na podiu ukázal růžový panter a šmoula, kteří měli skvělé vystoupení, po dobu 10 minut nás bavili. Hned po nich v 16:55 hod.  vystoupila taneční skupina Vivas dance group ze Žiliny a předvedla svoje taneční kreace na hit od Vanilla Ice: Ice, Ice, baby.

V 17:15 hod. se na podiu zjevili Homer a Bart a předvedli další taneční kreace. Ano, správně i v 90. letech jsme se prostě museli koukat na seriál Simpsonovi, který prostě nemá chybu. I když už jsem dospělá, tak stejně na Simpsonovi koukám pořád.

Hned po Homerovi a Bartovi se na jevišti objevují Vivas dance group Žilina s písničkou U can´t touch this. A v zápětí po zhruba 10. minutách přicházejí na scénu tanečníci Hanácké Vodky s hip hop tancem na písničku I like to move it - Já tak rád trsám trsám z pohádky Madagaskar.

Potom se zase ujali slova moderátoři festivalu a když zazněla stará známá písnička od DJ Bobba Everybody, tak každý zvednul ruce a začala tím energy vlna.

Stále se mi zdá, že fronty na lístky nějak neubývají a v 17:45 hodin je téměř plno, má být až 17 tisíc lidí. Najednou se ozve od podia další známá písnička a to od Mr. Presidenta - Coco Jumbo a lidi začali jásat. Na hodinkách se objevil čas 17:55 a zbývá 5 minut do zahájení. Pouští se poslední písnička Love Message od Master Boy. Lidé jsou nadšení a začínají jásat a je tu zahájení festivalu. Na obrazovce se objevuje odpočet let 1999-1990, kde se ukázkami představují písničky a filmy, které se v tom a v tom roce objevili v TV - Titanic, seriál Přátelé, kde Phoebe hraje na kytaru. Ano, správně je to cestování v čase do let minulých. Určitě krásná vzpomínka na všechno krásné, co bylo.

Na podiu se jako první objevují MC Erik a Ivana zpívají 4 písničky a to You Can´t Stop, Keď Príde Láska, Anjel ( Anděl) a jejich úspěšná písnička na závěr Do it. A hned po nich se ukazují C - Block s písničkou So Strung Out, Time Is Tickin Away a jejich světoznámá písnička Keep Moving. Jejich vystoupení zatím nenabírají žádné zpoždění. Následuje světová skupina La Bouche jejími mega hity: Sweet Dreams, S.O.S a Be My Lover. Od každého umělce zaznělo jenom pár písniček, bohužel. A právě se objevují na jevišti Ambasadoři festivalu a moji miláčci skupina Twenty 4 Seven z Holandska ( Stacey a Li-Ann), na které jsem se moc těšila. S příchodem na jeviště zazněla jejich písnička Slave To The Music a další na sebe nenechala dlouho čekat a je tu Take Me Away a Leave Them Alone. Po zaznění posledních tónů s písničkou I Can´t Stand It se Stacey s Li-Ann snaží přemluvit publikum na get down, jump jump a na konec jejich mega hit Is It Love, který prostě musel zaznít, jinak by to prý nebylo ono. Jako 6. v pořadí se představují Fun Factory s písničkou I Wanna Be With You a další zazněla Celebration a hned se k nim každý přidal svým hlasem. Najednou se objevila písnička akustická a to Stand By Me. Moc mě tím překvapili a obzvláště Balca, která ji zazpívala live. Následoval remix písničky Doh Wah Diddy a jako 7. se přestavuje Captain Jack s písničkou Captain Jack hned na rozjezd. Publikum ho nadšeně vítá. Další známá pecka je tu a to Drill Instruktor a jako třetí písnička Give It Up (remix) a jako poslední zazněla z podaní Captain Jack převzatá písnička původně od Status Quo: In The Army Now. A to jsme teprve v půlce vystupujících umělců.

V druhé půlce v programu vystupujících umělců se představil Turbo B - ex Snap s písničkami:  I ve Got The Power, pak byl remix a nakonec Rythm Is A Dancer - další moje oblíbená písnička, která mě provází na cestě životem. Objevuje se popová princezna z dob 90. a to Alice Deejay s písničkami Back In My Life, Will I Ever remix, Better Off Alone ( remix) a její největší hit na konec Will I Ever. Hned po Alice Deejay se objevuje Dr. Alban s písničkami It´s My Life a Hallelujah. Následuje další umělec z let 90. a to  Haddaway s písničkami: What Is Love, Life a What Is Love remix. Jako dvanáctí se představují rozjetí Culture Beat se třemi písničkami a to Got To Get It, Inside Out a Mr. Vain. A jako poslední skupina na konec vystoupili 2 Unlimited - Ray s Kim. A hned se představil publiku Ray v podání písničky Get Ready For This a dokonce se objevila písnička Here I go a jejich největší hit No Limit a najednou zazněla písnička Tribal Dance, Let me the beat control your body a jako poslední písnička Jump For Joy. Na samém konci se ukázal na podiu Dj Sash. Jako první zaznělo jeho intro a v zápětí písnčka Equador remix a nakonec písnička Mysterious Times remix.

Na hodinkách se objevuje čas po 22.h a i my se pomalu chystáme k odchodu. Všimla jsem si, že dost lidí jde s námi. To víte, musejí chytit poslední metro či nějaký spoj domů. Při odchodu jsem zaslechla jednu dvojici, jak si o festivalu povídali. Hodnotili úroveň festivalu, stánky s občerstvením a kvalitu festivalu a co se umělců týče tak bylo fajn, že jich tam bylo plno, ale mrzi mě fakt, že jejich vystoupení trvalo tak krátce a dali jenom pár písniček, protože na standartní vystoupení nezbývalo moc času.

Já chci za Musicgate moc poděkovat pořadatelům, že mi dokázali splnit můj velký sen (vidět a fotit hvězdy - umělce z let 90., kteří mě stále provázejí na cestě mým životem ).

Lenka Hrubá 106 fotografií v galerii

Radek Jurečka 32 fotografií v galerii

autoři:text:     Lenka Hrubá, Radek Jurečka

Další články s interprety 2 Unlimited, Alice DJ, C-Block, Captain Jack, Culture Beat, Dj.Sash, Dr. Alban, Fun Factory, Haddaway, Holki, LA Bouche, MC Erik a Ivana, Snap, Twenty 4 Seven

V Praze se bude konat největší hudební open air festival hudby 90. let a to 90s Explosion!!! Největší hudební festival ve Střední Evropě pod širým nebem se bude konat dne 20.5. 2023 na Výstavišti Praha - Holešovice. 90s Explosion po 2 letech vyprodalo BRNO!! 90s Explosion open air festival se uskutečnil v Brně i přes nepřízeň počasí. Za 2 měsíce se uskuteční 90´s Explosion open air festival v Brně!! Dne 17.9. 2022 se v Brně na Stadionu Za Lužánkami uskuteční 90´s Explosion open air festival!! Největší hudební festival z 90. let na Moravě! 90´s EXPLOSION VYPRODALO VÝSTAVIŠTĚ V PRAZE! Tohle Výstaviště v Praze už dlouho nepamatuje! Světový hudební umělci z 90. let přilákali na výstaviště v Praze Holešovicích úctyhodných 17 000 fanoušků a fanynek na největší open air festival - 90. let a to 90´s Explosion! 90´s Explosion open air festival se letos uskuteční v Praze na Výstavišti! Největší open air festival 90´s Explosion se po několika letech uskuteční v Praze!! Největší devadesátkové hity naživo tj. 90´s Explosion open air festival 2020 v Praze. Největší 90´s festival v České republice. Tento světový koncept s největšími hudebními umělci této doby uvidíte na jednom velkém pódiu. Největší mejdan We Love 90´s se konal v Pardubicích! V Pardubicích se dne 15. 11. 2019 uskutečnil už 2. ročník akce s názvem We Love 90´s, který uspořádala v hale Ideon pardubická agentura Máša. A zde je malá fotoreportáž.