Pražská pop-jazzová čtveřice
Lady Praga koncem minulého roku vydala své třetí řadové album #Barevno. Devítiskladbový studiový počin produkovat Boris Carloff, na jednotlivých skladbách se objevují hosté nejen české, ale i zahraniční scény. Jak nahrávka vznikala a jak docílila své barevnosti jsme se zeptali textaře a baskytaristy skupiny Martina Knesla.
První koncert
Lady Praga se konal v roce 2016 a od té doby mají na kontě tři alba včetně aktuálního s názvem #Barevno. V sestavě zpěv, baskytara, klávesy a bicí zbrázdii česká i zahraniční pódia. Jak probíhá spolupráce s producentem Borisem Carloffem? Nebo jak vnímá hlavní textař a baskytarista skupiny škatulkování do hudebních žánrů?
Předchozí alba Lady Praga byla vesměs nahrávaná živě. Debutový Sociální experiment byl záznamem koncertu z klubu Stará Pekárna a Bez retuší formou live session z 3bees studia. Aktuální deska #Barevno vznikla v Soundevice studiu. Proč jste upustili z živých nahrávek a vydali se cestou nahrávání jednotlivých stop samostatně? Hrála v rozhodování i nynější pandemická situace?
První deska vznikla jako lo-fi projekt, kdy jsme se snažili pořídit slušný zvukový záznam. S tehdy značně omezeným rozpočtem to vlastně ani jinak nešlo. “Živák” Sociální experiment byla v podstatě taková “z nouze ctnost”. To druhá deska Bez retuší už byla do detailu naplánovaným počinem. Připravili jsme aranžmá pro hostující hudebníky, napsali vokály a chystali se na živé nahrávání jak zvuku, tak i obrazu. I po letech musím ocenit zápal a nadšení, s jakým se tohoto úkolu zhostil studiový technik Adam Pakosta. No a #Barevno je toho všeho opakem. Detailní příprava před samotným nahráváním. Natočený materiál ze zkoušek jsme podrobovali kritickému poslechu. Různé verze včetně zkracování skladeb a tak podobně. Zkrátka jsme si chtěli dopřát ten komfort, kdy je na všechno dostatek času. A k tomu možná svým způsobem přispěla i aktuální pandemická situace. Méně koncertních aktivit znamenalo více času stráveném nad deskou.