Historie se neptá jak, ale kdo. V gotické perle Vysočiny, zvané Jihlava, se zrodilo již mnoho hudebních drahokamů. Atmosféra města se svými temnými zákoutími, dramatickou historií, tajemnými uličkami a záhadnými katakombami se stala němým svědkem vzniku neortodoxní hudební skupiny Parricide. Tělesa, v jehož hudební řeči se mísila drsnost s jemností a melodie s ocelovými postupy. Základním kamenem jeho hudební řeči byl death metal, s nímž ale kapela nakládala po svém. Zajímavé zvraty spolu s melancholickou náladou jsou znaky, upoutávající na sebe jak neutuchající zájem a nadšení posluchačů, tak i momenty překvapení. Death metalovou kapelu Parricide založili zpěvák Jiří Veselý (Assassin) a kytarista Petr Kružík (Judas) v roce 1992. Do tehdy převážně punkovo zábavové Vysočiny se tak zrodilo uskupení unikátně znějících muzikantů se značným potenciálem, kteří se postupem několika let vypracovali na technicky zručnou úroveň. Silnou motivací pro tvrdou práci a soustředění úsilí bylo také nahrávání ve studiu Hacienda v Žirovnici u Miloše Dodo Doležala, což bylo na debutovém albu už sakra slyšet. První fáze existence kapely (1992 – 1996) představila demo The Book Remains Open. Na vrcholu koncertování Parricide stanuli v letech 1997 – 1999, kdy parta kolem Judase zároveň vytvořila nekompromisní, žánrově přesně definovaný debut The Threnody For The Tortured (Pokorný, Kružík, Veselý, Bublák, Duba - 1997), vyznačující se výraznější melodikou a zajímavými kompozičními nápady ve skladbách jako jsou Behind these walls, Inside nebo Silent witness. Tato nahrávka zároveň otevírala bránu k svobodnému a dogmaty nesvázanému projevu. Druhé album byla bohužel labutí píseň kapely s názvem Incidents In The Extinct Spot (Pokorný, Kružík, Veselý, Bublák, Šťáva - 1999). Album je vytvořené s patrnou snahou hrát co nejtechničtěji. Skladby typu Illegal privacy, Inquiet sleep nebo Insensitive apathetic cells představují spíše imaginární příběhovou linii. Na koncepčně pojaté nahrávce je patrná instrumentální, zvuková i skladatelská vyspělost. Lehkost se tu snoubí s brutalitou, inteligence s dychtivou snahou nepodléhat trendům a dělat si věci po svém. Materiál na třetí album Trajectory Of The Fall již bohužel světlo světa nespatřil. Kapela oznámila konec v roce 2001, návrat na pódia už se nikdy nekonal, představy hráčů se rozdělily, chyběla energie prosadit materiál u fanoušků a hudební cesty jednotlivých členů se vydaly jiným směrem. Fanoušci deathu a doomu vedli v patrnosti i spřízněné kapely, experimentální Harmony Bay s bubeníkem Petrem Šťávou a kytaristou Petrem Pokorným nebo Morgengry, hrající náročný severský death.