Když posloucháte hudbu, vnímáte ji jako posluchač nebo jako skladatel?
Hudbu už převážně vnímám jako skladatel všemi smysly dnes a denně, ať už u svých žáků, studentů, anebo jako sám autor hudby. Slyším to, vidím tam tu obtížnost, vidím tam ty hmaty, akordy. Kolikrát se přistihnu, že i když poslouchám něco naprosto jiného, než kytarovou hudbu, něco, co se nedá ani zapsat, třeba v přírodě kde je klid, slyším právě různé zvuky, které si potom dokážu přebrat a udělat si z toho i nějaké téma nebo motiv. Tam ale nemám tolik šance ji slyšet jako skladatel, i když obligátně jsme měli klavír na konzervatoři, tak si dokážem představit nějaké plochy nebo něco na smyslu kláves nebo smyčců. Rád poslouchám například jenom zpěváky, kdy si představuji vedení melodické linky. Teď vidíte, že zůstávám stále v technice, že mi i zpěv potom ukáže, jak mám hrát melodii na kytaře. Vím, že nejen kytaristé se snaží vždy mít dlouhý tón, stejně tak houslisté a další. Všichni si bereme vlastně z toho přirozena.
Jaký hudební styl / hudební žánr máte nejraději?
Taky zajímavá otázka. Před 15 lety bych vám odpověděl hned a přesně, ale dnes se to míchá, vzhledem k tomu, že hraji v různých tělesech. Kdysi to bylo progresivní trio rockové až metalové, pak bylo hodně folku, mezitím všechno, co jsem poslouchal. Dneska jsou to fúze, tzv. Fusion styl, tak vlastně ani nevím.
Máte rád vystupovaní v komornější podobě nebo na velkých hudebních akcí a festivalech?
Je to zvláštní, ale všechny ty akce o kterých tady byla řeč mi nejsou cizí. Na všechno a na všechny se těším.
Když vystupuji na vernisáži jako sólista, mám vše předpřipravené a vím, co mám dělat, tak se opravdu snažím maximálně do toho jít a napojit se na konkrétní akci, umělce, kteří zrovna vystavují nebo přednášejí svá díla například knihy, obrazy, sochy, cokoliv.. Tam je to spíše menší komunita.
Potom se rád potkám s lidmi třeba v kavárně, kde jsou lidé naprosto cizí a můžu si s nimi během nebo po akci povídat.
A když hraji s kapelou a cítím ty decibely, kde vyměníme cajón, nebo vyměníme nějaký nástroj za sadu bicích a máme plnotučné trio, tak se snažíme samozřejmě těmi decibely a dynamikou ukázat "světu", že umíme zahrát i tam a že jsme vhodní i pro větší akce.
Takže opravdu není nic, čím bych opovrhoval, každá akce, ať už komornější, anebo velkolepější má svoje obrovské kouzlo a snažím se na ni adaptovat, připravit a namodelovat hudbu tak, aby vše vyniklo.