Motorfest 2017 18. května 2017   (05:55)Reportáž z českobudějovického festivalu

13. května se kolem poledního začaly kolem Budvar arény v Českých Budějovicích houfovat davy lidí. Tentokrát za tím nestál hokej, jak je v Budějovicích zvykem, ale chystaný 2. ročník Motorfestu - benefičního koncertu na podporu hokejových nadějí, který měl začít co nevidět. Oproti loňskému roku akce doznala několik změn, přičemž tou nejzásadnější byla přítomnost druhého pódia. Fanouškům se tak naskytla možnost strávit celý den v přítomnosti hudby.

Ve dvě hodiny festivalový den zahájila elektro-dance dvojice Space Junkie, která vystoupila na nově zbudované venkovní stagi. Program vnitřní Motorstage, nacházející se v místech ledové plochy, odstartovala další dvojice. Tentokrát jí byla současná stálice zejména dívčích srdéček Slza. I když bylo ještě relativně brzy, pánové Lukáš Bundil a Petr Lexa za svou hudbou přilákali mnoho posluchačů (a hlavně posluchaček) napříč generacemi, kteří mohli slyšet, mimo jiných, i největší hity Slzy jako Lhůta záruční, Celibát. Po koncertním setu došlo i na slíbenou autogramiádu, na níž se dostavilo takové množství lidí, až to vypadalo, že tam hoši ze Slzy stráví minimálně následující pětiletku. Ta z toho sice nakonec nebyla, ovšem i tak se dostalo na každého. Pánové focením a podepisováním strávili dobré dvě hodiny, aniž by ztratili úsměv a dobrou náladu.

Ve dvě hodiny festivalový den zahájila …
Program letěl dál. Na venkovním pódiu zahrála mladá partička Tokaref. Ta svým funky a alternativním rockem vnesla do areálu pohodovou náladu. Té přidal i fakt, že se definitivně umoudřilo počasí a polední přeháňky, které se také rozhodly podílet na zahájení festivalu, vystřídalo sluníčko.

Program letěl dál. Na venkovním pódiu zahrála …
Abych se přiznala, existují zpěvačky, jimž bych ráda „ukradla“ hlas. Díky Motorfestu se mezi ně zařadila i Lenny. Její charismatický chraplák nemá daleko k dokonalosti, a tak není divu, že věhlas dcerky české zpěvačky již zamířil i za hranice naší vlasti. Koncert byl výborný. Osobně mi ale více seděly kousky lidově řečeno od podlahy. Pianové balady nejsou mým favoritem, ale soudě dle ohlasu publika své nadšené posluchače našly, a to je hlavní. Pak už následovali kluci z formace Pilot Season. Těm se povedlo předvést kvalitní show snad ve všech ohledech. Skvěle zahraný a odzpívaný set mě zkrátka a dobře bavil, což považuji za za to nejlepší, co může kapela svým posluchačům dát.

Abych se přiznala, existují zpěvačky, jimž …
Sběratelům Andělů Tata bojs patřila Motorstage od 19 hodin. Banda kolem renesančního člověka Milana Caise se alternativě věnuje už nějaký ten pátek, což z nich dělá jedno z nejzásadnějších českých jmen jejich žánru. Ostatně svoje kvality dokazovali po celou dobu svého setu. Mimo hudbu jsem si dokonale užila i skvělé osvětlení koncertu a projekci na pozadí podia. Hřebem programu venkovní stage se měli stát pánové z Pub Animals… a opravdu se jím stali. Nenašel se téměř nikdo, kdo by vydržel nehoupat se v kolenou ihned, jak spustili první tóny z jejich ska a reggae dílny. Nevydržela jsem to ani já, a tak jsem riskla případné podráždění starých úrazů ze školního lyžařského výcviku a komíhala jsem se spolu s davem, co to dalo. Kluci z Pub Animals nevynechali žádný ze svých hitů ani kousky z posledního počinu Fatherland.

Sběratelům Andělů Tata bojs patřila Motorstage …
Dále už dav svorně zamířil do útrob arény, kde se již schylovalo ke koncertu Tomáše Kluse. Ten by se dal shrnout jediným slovem: geniální. Jasně, Tomáš zahrál téměř všechny své písničky, které obrážely česká rádia, ale čím si mě opravdu získal, byl jeho projev a přístup k publiku. Tak třeba hned první kus Pánubohudooken trval asi 15 minut, protože kromě chvilky na pódiu Tomáš zbytek písně strávil mezi lidmi z publika, kudy se prodíral s mikrofonem v ruce, fotil se s lidmi a při tom všem nezapomínal zpívat. Do jaké míry šlo o připravenou show a do jaké o improvizaci, si netroufám odhadnout, ale výsledek byl milý, zábavný, obdivuhodný. Připočtu-li k tomu Tomášovu výmluvnost a kouzelnou slovní zásobu… sečteno, podtrženo jsem tam kde na začátku: geniální.

Dále už dav svorně zamířil do útrob arény, kde …
Pověstnou tečku za celým večerem měli na starost funkoví Monkey Bussines a jejich živelné představení. Kapela do posledního dechu dostála své pověsti, která slibuje zábavu, kvalitní hudbu a výborný zpěv, zábavu, akci, lesk… no zkrátka všechno, co byste si tak potřebovali představovat. Tak třeba například song My Friends mě za těch 17 let, co ho znám, ještě nepřestal bavit, podobné to je i s celým „opičím“ ansámblem. A sobota nebyla výjimkou. Ostatně celé to skvěle vystihli fanoušci Bára Rybáříková a Honza Starec, se kterými jsem se na akci sešla:
Kdo na festivalu vydržel až do pozdních nočních hodin, nemusel vůbec ničeho litovat. Přesně v jedenáct hodin se totiž na scéně objevila skupina Monkey Business se svojí skvělou show. Pozornost přitáhly nápadité růžovo-zelené kostýmy a též speciální barevné efekty v pozadí. Na úvod to skupina rozjela, jak se patří. V průběhu večera zazněly takové hity jako Piece Of My Life, My Friends, MS Is 50 či Up To Speed Now, které diváky v předních řadách dostávaly do varu. A protože člen skupiny Roman Holý je součástí nejen Monkey Business, ale i skupiny J.A.R., došlo i na písničku Náš klan. Zpěvák skupiny Matěj Ruppert po celou dobu předváděl své pěvecké umění, které občas prošpikoval nějakým vtípkem, např. v průběhu koncertu divákům ukázal své trenky s nápisem České Budějovice. Tereza Černochová sice své spodní prádlo neukázala, ale pěvecky svému kolegovi rozhodně stačila. Dalším překvapením bylo, že i diváci dostali možnost zazpívat si na pódiu se svou oblíbenou skupinou. Toho se zdárně chopila jedna z divaček a zazpívala kousek z písničky Who Killed My Libido. Po půlnoci, kdy se koncert chýlil ke svému konci, si diváci vyžádali přídavek, kterého se chopil již zmíněný Ruppert se svým kolegou Otakarem Brouskem a zazněla operní árie Nessun dorma z opery Turandot od Giacoma Pucciniho.

Závěrem stojí za zmínku, že program byl doplněn také o vystoupení českého stunt ridera, a úřadujícího mistra Evropy, Martina Krátkého. Ten předvedl skvělou show, často na hraně, ale o tom přesně ten stunt riding je. Jediné, co mě trošku zamrzelo, bylo jídlo, poněvadž se mi nepodařilo k jídlu schrastit nic jiného než klobásu, brambůrky a párky (ať už v rohlíku, či s chlebem). Taky je dost možné, že jsem to jenom prostě nenašla. Ne snad, že bych nad tím chtěla ohrnovat nos, naopak - klobása byla výborná. Jenom jsem trošku čekala takové ty festivalové stálice jako langoš, hambáč atd.
Také jsem měla dojem, že akce má prostorem a hlavně hudební nabídkou na mnohem více návštěvníků. Tak třeba se tam příští rok sejdeme v ještě hojnějším počtu než letos.

Závěrem stojí za zmínku, že program byl …

65 fotografií v galerii

autoři:text:     Eliška Nováková

Další články žánrů Elektronická hudba, Funk, Pop, Reggae, dancehall, Rock, Ska

Tradiční Růža Fest v Měcholupech dokázal, že dobrá muzika stále táhne Malá obec Měcholupy na jižním Plzeňsku je v pořádání kulturních, potažmo pak hudebních akcí, dosti známá. Jednou z vyhledávaných událostí na měcholupské návsi je již řadu let Růža Fest, v jehož rámci se v sobotu 15.6.2024 publiku představily tři kapely. Od hardrocku přes heavy-thrash po rockový závěr – pokaždé ve stoprocentní kvalitě. Každá skupina si užívala dobré světlo, ostrý zvuk a hlavně podporu svých fans, kteří se před pódiem kryté dřevěné pergoly scházeli v podstatě celý večer. Zlatavý mok, příjemná obsluha ve výčepu a chutné klobásky z grilu jistě k dobré náladě přispěly velkým dílem. O pořadatelství se klasicky postaral sehraný tým dobrovolníků se Simonou Růžičkovou v čele, která za přispění obce Měcholupy tuto akci zorganizovala. Soutěž o dva lupeny na RockFest v Dačicích. Legendární rockový festival na jindřichohradecku přichází již zanedlouho. Poslední víkend v červenci bude festival patřit rocku a metalu v dačické zámecké zahradě. Pojďte si s musicgate zasoutěžit o dva lupeny na tento legendární festival. Dva dny plné hudby a sportu. Soutěž o vstupenky na legendární Footfest je tady. Zasoutěžte si s námi o vstupenky na dva dny plné hudby, sportu a dobrého jídla. Jihočeská Želeč po roce opět ožije hudbou a sportem. Rozhovor se skupinou Holki ze Zámeckého festivalu z Havířova s Rádiem Blaník. Rozhovor z profesního života hudební skupiny Holki Ve Věku 53 let v pondělí zemřel Dario G.- Paul Spencer Zemřel Paul Spencer - Dario G. Hrádecký Rock Fest se stal světlou minulostí, kromě muziky byl na programu i křest alba No. 1 kapely Tanker Nádherné prostředí malé scény v areálu místního Letního kina se v pátek 14.6.2024 stalo místem konání hudební akce s názvem Rock Fest Hrádek. O její zorganizování a hladký průběh se postarali hlavní pořadatelé Petr Kučera a Bohumil Bob Vítek, kteří ve spolupráci s městem Hrádek pozvali na pódium pětici formací. Moderátorství se ujal jmenovaný Petr Kučera, jež si o jednotlivých účinkujících zjistil velice podrobné informace, které umě využíval při jejich představování. Zvuk, světla a scéna pak byly v režii firmy Music Sound zkušeného Jardy Pospíšila. Příjemná obsluha v kiosku a obsazená místa u připravených stolů doplňovaly obsah večírku, kde se sice parket zcela nezaplnil, o to pohodovější tu panovala nálada. Dolní oblast Vítkovice přivítala Monster Meeting 2024 Industriální areál Dolní oblasti Vítkovice se v sobotu 15.6.2024 proměnil v rockový ráj, kde se fanoušci sjely na dlouho očekávaný Monster Meeting 2024. Hlavní hvězdy večera, kapely Alkehol, Arakain, Dymytry, Traktor, rozbouřily Ostravu rockovou hudbou a připravily tak fanouškům z širokého okolí nezapomenutelný hudební zážitek.

Další fotoreportáže

Tradiční Růža Fest v Měcholupech dokázal, že dobrá muzika stále táhne Malá obec Měcholupy na jižním Plzeňsku je v pořádání kulturních, potažmo pak hudebních akcí, dosti známá. Jednou z vyhledávaných událostí na měcholupské návsi je již řadu let Růža Fest, v jehož rámci se v sobotu 15.6.2024 publiku představily tři kapely. Od hardrocku přes heavy-thrash po rockový závěr – pokaždé ve stoprocentní kvalitě. Každá skupina si užívala dobré světlo, ostrý zvuk a hlavně podporu svých fans, kteří se před pódiem kryté dřevěné pergoly scházeli v podstatě celý večer. Zlatavý mok, příjemná obsluha ve výčepu a chutné klobásky z grilu jistě k dobré náladě přispěly velkým dílem. O pořadatelství se klasicky postaral sehraný tým dobrovolníků se Simonou Růžičkovou v čele, která za přispění obce Měcholupy tuto akci zorganizovala. Hrádecký Rock Fest se stal světlou minulostí, kromě muziky byl na programu i křest alba No. 1 kapely Tanker Nádherné prostředí malé scény v areálu místního Letního kina se v pátek 14.6.2024 stalo místem konání hudební akce s názvem Rock Fest Hrádek. O její zorganizování a hladký průběh se postarali hlavní pořadatelé Petr Kučera a Bohumil Bob Vítek, kteří ve spolupráci s městem Hrádek pozvali na pódium pětici formací. Moderátorství se ujal jmenovaný Petr Kučera, jež si o jednotlivých účinkujících zjistil velice podrobné informace, které umě využíval při jejich představování. Zvuk, světla a scéna pak byly v režii firmy Music Sound zkušeného Jardy Pospíšila. Příjemná obsluha v kiosku a obsazená místa u připravených stolů doplňovaly obsah večírku, kde se sice parket zcela nezaplnil, o to pohodovější tu panovala nálada. Dolní oblast Vítkovice přivítala Monster Meeting 2024 Industriální areál Dolní oblasti Vítkovice se v sobotu 15.6.2024 proměnil v rockový ráj, kde se fanoušci sjely na dlouho očekávaný Monster Meeting 2024. Hlavní hvězdy večera, kapely Alkehol, Arakain, Dymytry, Traktor, rozbouřily Ostravu rockovou hudbou a připravily tak fanouškům z širokého okolí nezapomenutelný hudební zážitek. Díky!Fest 2 aneb poděkování dárcům krve, zaměstnancům ONP i členům ISZ nejen hudebními zážitky V pátek 14. června 2024 se v Příbrami konal druhý ročník festivalu Díky!Fest. Tato akce byla zasvěcena aktivním dárcům krve, zaměstnancům Oblastní nemocnice Příbram a složkám IZS. Festival probíhal v letním kině a připomínal Světový den dárců krve, který se každoročně slaví právě 14. června. Ostrá premiéra Nuclear Fusion vol. 1 se v blatenském klubu U Datla zapsala do kroniky mezinárodně obsazeným metalovým koncertem Město Blatná, potažmo pak restaurace U Datla poblíž vlakového nádraží, se stala ve čtvrtek 13.6.2024 centrem pozornosti metalového publika. Na nevelké scéně v suterénního klubu Podatelna se o řádný rozruch postaraly dvě hudební formace - úvod patřil českobudějovické partě Dark Angels, druhá polovina večera pak byla v režii brazilských thrasherů skupiny Andralls. Byť se koncert, organizovaný pořadatelským týmem Nuclear Intervention, konal během pracovního týdne, na dobrou muziku si našlo cestu početné obecenstvo. Ostrý zvuk z dílny Pavla Stejskala a neskutečně jiskřící atmosféra dodávaly metalové párty punc neopakovatelnosti. Osmička kapel, nádherné počasí a metalové publikum – losinský Destroy!Fest dopsal příběh třetího úspěšného ročníku Sportovní areál u Hospody Pod lesem s výhledem na obec Losinou s hradem Radyní na pozadí, se stal místem konání třetího ročníku metalové přehlídky Destroy!Fest. Hlavní pořadatelé ze skupiny Search and Destroy v čele s Martinem Rybákem, se postarali o pozvánku celé osmičky hudebních formací bez ohledu na vzdálenost od epicentra festivalové události. Skvěle připravené zázemí pro hosty i kapely, ostrý zvuk z dílny rodiny Kadlecových a metalové publikum – parádní konstelace výrazných atributů, jež si ve výsledku připsaly plusové body za dobře zvládnutou akci. Ta se uskutečnila za sponzorské podpory Ilijany Brandic-Friedmann a byť by areál pojmul více hostů, měl festival svojí výjimečnou atmosféru. Před zaplněným parketem v Újezdě u Cerhovic oslavil Kabát revival Plzeň nádherných 18 let od prvního koncertu Obec Újezd U Cerhovic, potažmo pak její Letní parket na okraji lesa, se stal dějištěm tradičního dvojkoncertu skupiny Kabát revival Plzeň a hořovického Revival Alkeholu. Plzeňská formace tu zahrála ve své kariéře již po patnácté, přičemž tento páteční večírek 7.6.2024 měl navíc punc její narozeninové oslavy k 18. výročí od prvního koncertu. Muzikanti si v Újezdě užívali vystoupení plnými doušky, stejně tak jako jejich fanouškové, kteří za svými favority přijeli mnohdy i z dosti vzdálených končin. Dobrý zvuk, ostrá světla a dobře ošetřený mok pak dotvářely kulisy parádnímu mejdanu, na který se hned tak nezapomíná.